• Airlines 75 +4.2%
  • Apparel 80 +1.3%
  • Automobiles & Light Vehicles 82 -1.2%
  • Banks 81 +1.3%
  • Cellular Telephones 79 +0.0%
  • Computer Software 78 -3.7%
  • Department & Discount Stores 77 -1.3%
  • Fixed Line Telephone Service 70 +0.0%
  • Food Manufacturing 81 -2.4%
  • Gasoline Stations 76 +0.0%
  • Health & Personal Care Stores 79 +1.3%
  • Hotels 76 +2.7%
  • Internet Service Providers 62 -3.1%
  • Internet Retail 82 -1.2%
  • Internet Travel Services 79 0.0%
  • Supermarkets 79 +1.3%
 
 
Airlines 75 +4.2%
Ambulatory Care 77 0.0%
Apparel 80 +1.3%
Athletic Shoes 80 0.0%
Automobiles & Light Vehicles 82 -1.2%
Banks 81 +1.3%
Breweries 84 +1.2%
Cellular Telephones 79 +0.0%
Computer Software 78 -3.7%
Cooperative Utilities 77 -1.3%
Credit Unions 82 +0.0%
Department & Discount Stores 77 -1.3%
Consumer Shipping 81 +0.0%
Fixed Line Telephone Service 70 +0.0%
Food Manufacturing 81 -2.4%
Full Service Restaurants 78 -3.7%
Gasoline Stations 76 +0.0%
Health & Personal Care Stores 79 +1.3%
Health Insurance 73 +1.4%
Hospitals 76 +1.3%
Hotels 76 +2.7%
Internet Service Providers 62 -3.1%
Internet News & Opinion 75 -1.3%
Internet Search Engines & Information 76 -1.3%
Internet Retail 82 -1.2%
Internet Social Media 73 +0.0%
Internet Travel Services 79 0.0%
Investor-Owned Utilities 75 +0.0%
Life Insurance 78 -1.3%
Limited Service Restaurants 79 +0.0%
Household Appliances 80 -2.4%
Municipal Utilities 75 +4.2%
Personal Care & Cleaning Products 80 -3.6%
Personal Computers 77 -1.3%
Property & Casualty Insurance 80 +2.6%
Soft Drinks 84 +0.0%
Specialty Retail Stores 80 +3.9%
Subscription Television Service 62 -3.1%
Supermarkets 79 +1.3%
Wireless Telephone Service 74 +1.4%

Stärkta kundrelationer,
stärkt driftnetto

Fastighetsbarometern 2017

Den 17 oktober hölls årets NKI-lunch, där CFI Group i samarbete med Fastighetsägarna Sverige presenterade resultat och delade ut pris i två kategorier - Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster samt Sveriges nöjdaste butikshyresgäster. Nedan återfinns resultat för Fastighetsbarometern 2017.

Fastighetsbarometern KONTOR 2017

Det sammanvägda Nöjd-Kund-Indexet är oförändrat och ligger kvar på ett betyg på 73 på en 100-gradig skala, vilket är en tangering av det näst högst uppmätta indexet sedan starten av Fastighetsbarometern 1997. Pembroke Real Estate toppar Fastighetsbarometern Kontor 2017 med ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 83 och har därmed Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster. I kategorin Storbolag toppar Hufvudstaden med ett NKI på 82. Årets bästa NKI-förbättring vanns av Novi Real Estate, förvaltare av SEB:s fastighetsportfölj som ökade sitt NKI med hela 5 enheter. De områden som starkast driver kundnöjdheten är hur fastighetsägaren lever upp till den image bolaget har, den service som ges till hyresgästerna, uppfattningen om den lokal och fastighet man sitter i som hyresgäst samt hur felanmälningar behandlas.

Fastighetsbarometern BUTIK 2017

Det sammanvägda Nöjd-Kund-Indexet för Fastighetsbarometern Butik sjunker under 2017, där kundnöjdheten backar med tre enhet till ett betyg på 70 på en 100-gradig skala. Fastighetsbarometern Butik når med detta det hittills lägsta uppmätta indexet sedan 2011.

För tionde året i rad är Väla Centrum i Helsingborg det köpcentrum som har nöjdast hyresgäster i Fastighetsbarometern Butik. Väla Centrum har ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 88, vilket är en ökning med två enheter sedan förra året. Niklas Blonér, centrumchef på Väla Centrum, förklarar framgången med dessa ord:

– Det känns verkligen helt fantastiskt att vinna förstapriset för 10:e året i rad. Det betyder oerhört mycket för oss i vårt arbete. Vår butikspersonal är vår viktigaste part och deras nöjdhet är bränslet i vårt arbete. Det ger oss kraft och energi att ständigt fortsätta utvecklingsarbetet och att aldrig vara helt nöjd. En sak är säker och det är att vi alltid måste fortsätta utveckla och förändras. Äkta passion för arbetet ger alltid utdelning. Vi satsar verkligen på att göra, att våga prova nytt och att vara kreativa. Att det lönar sig har vi fått ännu ett kvitto på med detta pris.

Kontakta oss på CFI Group så berättar vi mer om resultaten och hur just ert bolag kan delta!