• Airlines 75 +4.2%
  • Apparel 80 +1.3%
  • Automobiles & Light Vehicles 82 -1.2%
  • Banks 81 +1.3%
  • Cellular Telephones 79 +0.0%
  • Computer Software 78 -3.7%
  • Department & Discount Stores 77 -1.3%
  • Fixed Line Telephone Service 70 +0.0%
  • Food Manufacturing 81 -2.4%
  • Gasoline Stations 76 +0.0%
  • Health & Personal Care Stores 79 +1.3%
  • Hotels 76 +2.7%
  • Internet Retail 82 -1.2%
  • Internet Travel Services 79 0.0%
  • Supermarkets 79 +1.3%
 
 
Airlines 75 +4.2%
Ambulatory Care 77 0.0%
Apparel 80 +1.3%
Athletic Shoes 80 0.0%
Automobiles & Light Vehicles 82 -1.2%
Banks 81 +1.3%
Breweries 84 +1.2%
Cellular Telephones 79 +0.0%
Computer Software 78 -3.7%
Cooperative Utilities 77 -1.3%
Credit Unions 82 +0.0%
Department & Discount Stores 77 -1.3%
Consumer Shipping 81 +0.0%
Fixed Line Telephone Service 70 +0.0%
Food Manufacturing 81 -2.4%
Full Service Restaurants 78 -3.7%
Gasoline Stations 76 +0.0%
Health & Personal Care Stores 79 +1.3%
Health Insurance 73 +1.4%
Hospitals 76 +1.3%
Hotels 76 +2.7%
Internet Investment Service 79 -1.3%
Internet News & Opinion 75 -1.3%
Internet Search Engines & Information 76 -1.3%
Internet Retail 82 -1.2%
Internet Social Media 73 +0.0%
Internet Travel Services 79 0.0%
Investor-Owned Utilities 75 +0.0%
Life Insurance 78 -1.3%
Limited Service Restaurants 79 +0.0%
Household Appliances 80 -2.4%
Municipal Utilities 75 +4.2%
Personal Care & Cleaning Products 80 -3.6%
Personal Computers 77 -1.3%
Property & Casualty Insurance 80 +2.6%
Soft Drinks 84 +0.0%
Specialty Retail Stores 80 +3.9%
Subscription Television Service 64 -1.5%
Supermarkets 79 +1.3%
Wireless Telephone Service 73 +2.8%

Lösningar på
konkreta affärsproblem

Tillverkningsindustrin

Om ert företag är i tillverkningsindustrin – som producent av förbrukningsvaror, kemikalier, förädlade varor, eller matartiklar – så kommer kundnöjdhet att påverka det slutliga finansiella resultatet. Med en explosion av valmöjligheter bland produkter, erbjudet av en global bas av tillverkare och leverantörer, så har kunderna råd att kräva både utmärkta produkter men även utmärkt service.

En mängd komponenter bidrar till kundnöjdhet för tillverkande företag, distributionskanaler som levererar varor till slutkonsumenter inkluderat. Detta är anledningen till att många tillverkande företag världen över väljer att samarbeta med CFI Group, för att få förståelse om hur de kan prestera bättre utifrån kundernas synsätt – oavsett om kunderna är slutkonsumenter, distributionspartners eller leverantörer.

För tillverkare av förbrukningsvaror eller förädlade varor så förstår vi att både produktkvalitet och servicekvalitet kan ha varierande påverkan på hur konsumenter ser på den övergripande kvaliteten av deras upplevelse. Detta kommer i slutändan påverka deras övergripande nöjdhet.

Kontakta oss så kan vi hjälpa er att ta kontrollen över er viktigaste tillgång; era kunder.